Календар
« Травень 2024 » | Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
|
Зразок опису молодшого школяра з порушеннями психологічного розвитку та порушеннями мовлення
з інвалідністю/ під опікою/дитина-сирота первинно/повторно
позбавлена батьківськокого піклування № реєстраційний
(вказати, якщо є)
№п/п
ПІБ дитини
Дата народження повних років та місяців
Анамнез обтяжений/ не обтяженн ий (короткі відомості, див. картку здоров’я).
Освітній маршрут дитини.
Сім`я повна/неповна (одинока мати, батьки розлучені) або дитина під опікою/позбавленна батьківського піклування тощо.
Мета представлення або скарги.
Хід обстеження
1.
|
Об`єктивно (перші враження про дитину)
|
-Вхід. Наприклад: Дитина зайшла з мамою. Спокійна або насторожена,напружена, вередує, плаксива.
-Зовнішній вигляд: охайний /неохайний, астенічний, виглядає соматично ослабленим.
- Контакт: доступна/не доступна; в контакт вступає поступово, після заохочення, адаптаційної паузи, через іграшку; проявляє реакцію відмови, не вступає в емоційний контакт і співпрацю, мовчить; проявляє зацікавленість, позитивно реагує на дорослого, легко вступає в контакт;не відразу підпорядковується інструкціям, проявляє мовний негативізм, потрібні додаткові зусилля для включення в діяльність, на контакт йде неохоче, уникає зорового та тактильного контакту.
- Поведінка: адекватна/ неадекватна(розгальмований, збудливий, імпульсивний тощо). Дотримує чи не дотримує дистанцію з дорослим.
|
2.
|
Бесіда
- Як тебе звуть?
- Скільки тобі років?
- Як звуть батьків?
- Де працюють?
- Хто ще є в сім`ї?
|
Фіксуємо дослівні відповіді.
Рефлексія: відповідає охоче/неохоче, потребує заохочення, емоційної підтримки з боку мами або консультанта тощо.
Наприклад: Хлопчик до бесіди залучився після адаптаційної паузи,працювати за столом відмовився, спілкується стоячи, неохоче.
|
3.
|
Орієнтація в навколишньому, загальна обізнаність
- Скільки у собаки лап?
- Скільки у курки лап?
- Заєць -це тварина чи рослина?
- На яких деревах ростуть шишки?
- Назви свою домашню адрессу.
- В якій країні ти живеш? тощо.
|
Недостатня/ дещо обмежена/ не відповідає віку
Фіксуємо дослівні відповіді та види допомоги при відповідях(навідні запитання, підказки, спрощення інструкції, детальний розбір завдання)
Рефлексія.
|
4.
|
Часові уявлення
- Дні тижня
- Назви місяців
|
Не відповідають віку / знижені
Називає пори року(які саме) за картинками в правильній послідовності / за описом дорослого/ послідовність плутає / розрізняє контрасні (зима-літо)
Називає(які саме) з підказкою, плутає/не плутає робочі та вихідні дні, їх послідовність.
Називає(які саме) з підказкою, плутає/не плутає.
Рефлексія.
|
5.
|
Конструктивна діяльність
- Панель (6 фігур з 2-х складених)
- На вибір: “Будиночок”, “Краблик”, “Гриб”
|
Розвинена достатньо/недостатньо/слабко/на середньому рівні.
Склав самостійно/за зразком/методом зорового співвіднесення/методом проб та помилок/ із застосуванням силового методу.
Склав самостійно, швидко/повільно/за розкресленим зразком.
Повторно-досвід переніс/переніс частково/ не переніс.
Дрібна моторика розвинена достатньо/недостатньо/слабко. Моторно неспритний.
Зорове сприйняття потребує\не потребує розвитку.
Рефлексія. Наприклад:працює охоче, з бажанням; працює повільно, млявий, завдання виконує неохоче.
|
6.
|
Орієнтація в просторі
- ліворуч/праворуч
- вгорі/внизу
- попереду/позаду
|
Недостатня/дещо знижена
Орієнтується/не орієнтується відносно себе/предмету.
Види допомоги. Рефлексія.
|
7.
|
Сенсорні еталони
- колір
- форма
- розмір
|
Не відповідає віку/потребує розвитку/сформовані недостатньо
Основні кольори та відтінки(фіксуємо які саме): називає за картинками /розрізняє/ співвідносить
.
Фіксуємо які саме форми називає за картинками /розрізняє/ співвідносить
диференціює поняття «найбільший-найменший» на кількості з …
Рефлексія.
|
8.
|
Вивчення інтелектуальної діяльності
- Групування за фунціональними ознаками (8 пар)/ парні аналогії(кількість пар)
- Групування за родовими ознаками (8 пар)
- Узагальнення
- 4-ий зайвий (за картинкою, на вербальному матеріалі)
- сюжетний малюнок(вказати назву)/ серія сюжетних картинок з 4-ох(вказати назву)/
логічний ланцюжок(вказати назву)
-«Нісенітниці»
- розуміння прислів`їв, метафор
|
Групує (вказати кількість пар)самостійно/за зразком/з допомогою навідних питань..
Пояснення дає однослівні/на побутовому рівні/ без пояснень.
Принцип групування зрозумів самостійно/ не зрозумів, починає групувати за функціональними ознаками.
Групує(вказати кількість пар) самостійно/за зразком/ з допомогою навідних питань.
Узагальнює за навідними запитаннями. Якими узагальнюючими поняттями володіє. В пасиві(які саме), в активі(які саме).
Процеси аналізу та синтезу затруднені, потребують розвитку.
Вилучає самостійно або при спрощенні інструкції, детальному розборі завдання.
Досвід переносить/не переносить.
При пояснені потребує навідної допомоги (фіксуємо види допомоги)
Простий зміст зрозумів самостійно/ з навідною допомогою/ не зрозумів. Усвідомлює/не усвідомлює прихований зміст. Фіксуємо види допомоги, якими користується
. Послідовність серії викладає з допомогою дорослого або самостійно.
Осмислив безглуздість малюнку самостійно/ з допомогою/ не осмислив. Види допомоги
Збережене/розуміє буквально/з навідною допомогою. Фіксуємо дослівні відповіді та види допомоги.
Рефлексія.
|
9.
|
Шкільні навички
- математика
*рахунок
*зворотній рахунок
*підсумкове число
*поняття пр число
*диференціація “білше/менше»
*урівняння множин
*арифметичні дії +, -
*знання таблиці множення
*розв`язання задач(+,-); (*,:)
- читання
- письмо
|
Не відповідають віку/потребують розвитку
Вмежах....(механічний або на конкретному матеріалі)
В межах....
Називає в межах…
Визначає самостійно або з опорою в межах....
Диференціює на кількості…
Відвернено чи на конкретному матеріалі.
урівнює І,ІІ способами -самостійно або з допомогою і на якій кількості.Відвернено чи на конкретному матеріалі.
В межах....(+,- 1); (+,- 2) - відвернено чи на конкретному матеріалі.
Поскладове/цілими словами. Розуміння прочитанного на рівні слова/речення/тексту. Переказує самостійно/за навідними питанями
Навички письма сформовані/не сформовані (додаємо зразки письма під диктовку або списування) Ліворукий/праворукий.
|
10.
|
Моленєвий розвиток
- фраза
- словник
- прийменникові конструкції
- узгодження в роді, числі, відминку
- утворення зменшувально-пестливих форм
- звуковимова
-будова складних слів
- фонематичний слух
(ба-па-ба, ха-ка-ха, шити-мити-бити тощо)
-зв`язне мовлення
-проба на дизартрію
-просодика
|
Не сформований за віком/лексико-граматична сторона мовлення порушена
Поширена/не поширена, аграматична
Побутового характеру, збіднений, дещо знижений, недостатній
Які вживає ( приклади)
Порушене/не порушене ( приклади)
Утворює/ не утворює (приклоди)
Порушена/не порушена ( приклади)
Порушена/не порушена ( приклади)
Розвинений недостатньо ( приклади)
Розвинене недостатньо
Негативна /позитивна /помірно виражена (салівація, тремор язика, язик напружений , синіє, труднощі утримання артикуляційної пози та при переключенні артикуляційних рухів,, спазми артикуляційного апароату під час мовлення тощо)
Якщо є відмічаємо особливості будови артикуляційного апарату.
|
11.
|
Контакт
|
Продуктивний/малопродуктивний/нестійкий/пасивно-підлеглий
|
12.
|
Психічні процеси
- увага
- пам`ять
- мислення
- емоції
|
Не відповідають віку/потребують розвитку
Не стійка/розсіяна, привертається/не привертається, потребує стимуляції
Змішаного типу з перевагою зорової механічної/ функції пам’яті знижені . потребують розвитку
Сповільнене, наочно-образне, наочно-дійове, торпідне; гнучке/негнучке; недостатньо узагальнене.
Емоційно-лабільний/емоції незрілі: апатичний, стриманий, тривожний, збудливий, імпульсивний, непосидючий, нерішучий, запальний тощо. Настрій. Інтерес до співпраці. Мотивація.
|
13.
|
Допомога
|
Сприймає/не сприймає/використовує частково/в повному обсязі.
|
14.
|
Навчуваність
|
Збережена/знижена
|
15.
|
Працездатність
|
Недостатня/знижена/ нестійка, потребує стимуляції/залежить від оточення та емоційного фону/ епізодична,вибіркова, не здатний контролювати свою діяльність/хвилеподібна.
|
|
ЗНО 2017
Наша адреса:
- Дніпропетровська область
- Широківський район
- смт Широке
- вул.Набережна, 120
- 53700
- тел.(05657)2-10-83
- e-mail: shirokeschool@gmail.com
|